Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Господарський суд Волинської області повернув землі лісового фонду державі
Рішенням Господарського суду Волинської області від 24.07.2019р., залишеним без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 22.10.2019р., позовні вимоги Заступника прокурора Волинської області в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України про визнання незаконними та скасування розпорядження, наказів, рішення, визнання недійсними договорів оренди землі та скасування записів про проведену державну реєстрацію права власності було задоволено повністю, та постановлено, поруч з іншим, визнати незаконним та скасувати розпорядження голови районної державної адміністрації в частині затвердження технічних документацій із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності площами 39,8903 га та 37,4903 га.; визнати незаконними та скасувати деякі положення Наказу управління Держгеокадастру "Про затвердження документації із землеустрою"; визнати недійсними договори оренди землі, укладені між управлінням Держгеокадастру та суб’єктом господарської діяльності щодо земельних ділянок площами 39,8903 га та 37,4903 га; скасувати запис про проведену державну реєстрацію права власності управління Держгеокадастру на земельну ділянку площею 39,8903 га; визнати незаконним та скасувати наказ управління Держгеокадастру "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" в частині передачі земельної ділянки площею 37,4903 га у власність сільської ради; визнати незаконним та скасувати рішення сільської ради "Про прийняття земельних ділянок з державної власності в комунальну власність сільської ради об’єднаної територіальної громади" в частині прийняття у комунальну власність земельної ділянки площею 37,4903 га; скасувати запис про проведену державну реєстрацію права власності сільської ради на земельну ділянку площею 37,4903 га.
При прийнятті вказаних рішень, місцевий та апеляційний господарські суди виходили з того, що районною державною адміністрацією без вилучення спірних земельних ділянок з держлісфонду було змінено їх цільове призначення на сільськогосподарські угіддя, що, в подальшому, призвело до їх незаконної передачі управлінням Держгеокадастру у користування суб’єкта господарської діяльності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Вказане, на переконання місцевого господарського суду, свідчило про перевищення управлінням Держгеокадастру та районною державною адміністрацією наданих законом повноважень. У даному ж випадку, оспорювані земельні ділянки до їх відведення в оренду мали лісогосподарське призначення.
Як було встановлено судами, спірні земельні ділянки було сформовано на підставі проведеної районною державною адміністрацією інвентаризації земель, технічні документації із землеустрою щодо яких затверджено розпорядженням голови районної державної адміністрації.
На думку судів, зазначеними технічними документаціями із землеустрою щодо інвентаризації земель, в порушення вимог земельного та лісового законодавства, було сформовано спірні земельні ділянки, невірно визначено їх правовий статус та цільове призначення (землі сільськогосподарського призначення).